Одржан вебинар „Продаја – Како то раде најбољи?” у сарадњи са компанијом „Coca-Cola HBC”

У уторак, 18. маја, одржан је вебинар на тему шта представља Occasion Brand Price Pack and Channel (OBPPC) на коме су говорили Ненад Гајић – Field Sales Capability Manager и Милош Лисица – HR Specialist For Commercial из компаније Coca-Cola HBC.

„Прича Coca-Cola почела је давне 1886. године у Атланти када је фармацеут Џон Пембертон у својој лабораторији креирао сируп, који је затим однео у оближњу апотеку и помешао са газираном водом. Пембертонов рачуновођа осмислио је данас добро препознатљиво име и исписао га лепим изувијаним словима” представио је почетак рада компаније Милош Лисица.

Како функционише Coca-Cola систем? Потребно је разликовати Coca-Cola компанију од Coca-Cola пунионице (CCHBC). Компанија (CCHBC) је власник лиценце и продаје соковне базе пунионицама, успоставља стандарде маркетиншке комуникације оријентисане на крајњег потрошача и контролише квалитет производа. Coca-Cola је стратешки партнер и овлашћени дистрибутер и продавац производа.

Coca-Cola Hellenic група послује на 28 тржишта, има више од 35.000 запослених, 197 брендова, 500 различитих производа, 52 пунионице, 150 дистрибутивних центара, 605 милиона потрошача, 8 милијарди литара годишње. Имају пунионицу у Београду, фабрику воде на Власини, три продајна региона у Србији, дистрибутивни центар у Црној Гори и на Косову. Организациона структура се дели на комерцијални сектор, ланац снабдевања и секторе подршке.

„За ових 13 година продаја се много променила. Увели смо нове производе да би се прилагодили тржишту, трендовима и захтевима. Наша компанија непрестано ослушкује тржиште и заједно креирамо нашу OBPPC стратегију. За сваку прилику за конзумацију нудимо купцима најбоље брендове, у најприкладнијим паковањима по правим ценама за купце или канале продаје. Сви желе различите ствари у различито време и да те моменте учине посебним, сјајним. Дефиниција потрошачке прилике је уобичајен догађај, посебан или специјализован” објаснио је Ненад Гајић.

Компанија користи 5WWhy – функционални и емоционални разлог за куповину, What – Која категорија, који бренд, When – у које доба, која активност, Where – Где се конзумира, Who – ко и са ким се конзумира.

Тренуци за конзумацију омогућавају да се разумеју навике потрошача, зато су стратегију назвали 24/7 и портфолио има све што је потребно да се задовољи потреба потрошача. Урадили су аквизицију Costa Coffe и бренда Bambi и сви уче нешто ново. Имају брендове и начине како продају брендове и паковања да се наведе потрошач да проба.

Милош Лисица био је део програма Coke summership након које је добио понуду да се запосли у људским ресурсима. Радио је маркетинг, дигитални маркетинг и након годину дана прешао је у сектор продаје да би боље разумео срж бизниса компанија. Данас ради у HR сектору и то је његов први додир са пословним светом, великом корпорацијом у којој су предусретљиви и спремни да пруже подршку. После пет година искуства саветује све младе људе да буду слободни и да ступе у интеракцију са колегама већ у првим данима праксе која траје 6 недеља. Током девет година учествовали су студенти основних студија, мастер студенти и они који су тек завршили факултет. Током праксе раде са ментором, тренинге, радионице за развој разумевања пословања и вештине.