Интернационални догађај Global Money Week био је повод да консултантска кућа Case Forte на интерактиван начин представи case study на чијој су реализацији сарађивали са EBRD-ом, а акценат је био на финансијском описмењавању младих и заокрету ка одрживим показатељима перформанси предузећа. Предавачи су били Биљана Лазаревић, Senior Consultat, Casa Forte и Лука Антић, CMO, Military shop. Предавање је одржано под називом „Plan your money, plant your future ”.
Биљана Лазаревић је представила Global Money Week који има за циљ подизање свести о финансијској писмености младих, јер је за будуће пословање битно да се упознају основе финансијског пословања.
„Планирајте ваш новац и укорените вашу будућност, гласила би пословица. Подједнак значај финансијских показатеља, добијају поједини нефинансијски показатељи, па је данас битно да се поштује зелена агенда и да се смањује наш негативан утицај на животну средину” указала је Лазаревић.
Она сматра да се на различите начине могу постићи циљеви и да је сада у фокусу ISG, односно зелена агенда и љуски ресурси, али је потребно радити на добром корпоративном управљању. Различити фактори утичу на пословање предузећа, попут економског, друштвеног, техничког и утицаја на животну средину. Као пример је навела компанију која откупљује искоришћено уље из ресторана и прерађује га, стварајући од њега биоразградиво уље. Свакодневне активности доводе до позитивног ефекта за све нас у окружењу.
Лука Антић чија компанија продаје заштитну опрему и има Military shop, сарађује са љубитељима природе, планинарења, камповања, војском и полицијом кроз онлајн продају.
Лука је истакао да је највећа предност E-commerca транспорт, а куповином из фотеље смањује се емисија CO2, јер се не користе превозна средства. Други аспект је рад на даљину који штеди ресурсе. Трећи аспект E-commerca је куповина робе из других држава. Смањена је употреба новца, јер је плаћање онлајн. Складиштење се сада ради глобалном логистиком и роба се шаље по целом свету. Базе података су дигитални подаци које су уштеделе простор, време и новац и смањени су трошкови оперативног пословања.
„Недостатак E-commerca је тај што се секу велике количине стабала да би се произвеле кутије за паковање робе која се шаље, што је милијарду стабала годишње, али позитиван аспект je тај што се картон може рециклирати. Што више буду расли бројеви који се тичу E-commerca, то ће више расти и бројке које се тичу стабала и пластике која се произведе. Решење је у иновацији, односно у замени сировина нечим прихватљивим” рекао је Антић.
Компанија Case Forte је учесницима радионице поклонила саднице врбе да засаде и дају свој допринос природи и зеленој агенди. Бибилотека Економског факултета је од сада бројнија за још једну књигу коју су гости поклонили, под називом „Корак испред: Приручник за развој малих и средњих предузећа”.