У уторак, 13. децембра у организацији Центра за сарадњу са привредом, одржано је предавање у оквиру пројекта „Са компанијом на ти”. Испред компаније METRO Cash&Carry Srbija предавање су одржале Маријана Рацић, директорка финансија и алумниста Економског факултета и Марина Главич, специјалиста за Employer Branding.
METRO Cash&Carry Srbija је део водеће међународне METRO AG велепродајне компаније, специјализоване за професионалне потребе хотела, ресторана и угоститеља, као и самосталних трговаца. METRO у Србији постоји од 2005. године и у периоду од скоро пуне две деценије компанија је отворила велепродајне центре на девет локација, од Палића, преко Новог Сада, Шапца, Београда, Пожаревца, до Крагујевца и Ниша. У девет METRO дистрибутивних центара запослено је више од 1.000 људи.
Маријана Рацић у компанији METRO ради од 2014. године. Почела је као менаџер контролинга, потом постала одговорна и за финансијско рачуноводство и остале области у сектору финансија, да би званично 2018. године постала први домаћи члан извршног одбора у Србији, преузимајући одговорност и за сектор IT и систем снабдевања. Истиче да и данас учи нове ствари и да је то најбитније за напредовање у каријери. Поносна је што је то један од најважнијих принципа пословања у Metrou који знатно доприноси пословном успеху компаније.
„Предност рада у Финансијама је што имамо додира са свим осталим секторима, наравно у зависности од конкретног одељења – то онда значи да колеге могу да науче много више о читавој компанији, да имају шири поглед на пословање и изразе своја будућа интересовања. Metro једини има прави, изворни, велетрговачки концепт на нашем тржишту и у нашем фокусу су професионални купци. Да бисмо били њихов поуздан партнер, неопходно је да изузетно брзо доносимо пословне одлуке и стога имамо врло низак ниво хијерархије, односно колеге су врло приступачне, без обзира на позицију. Главни квалитет Metroа су људи – ми смо кућа добрих и вредних људи, који су увек спремни да помогну, који без обзира на којој позицији били отворено излажу своје идеје и јавно износе своје мишљење. Наша корпоративна култура је заснована на транспарентној комуникацији и поверењу међу свим запосленима” додаје Маријана.
На питање које вештине су кључне за посао у Metrou, Маријана сматра да је најбитније да се поклопи систем вредности компаније са карактером особе и понавља да се уз вољу за учењем, релеванте техничке вештине могу научити.
„Трендови се мењају у бизнису генерално, па тако и у сектору финансија. Неопходно је да пратимо актуелности и да се стално унапређујемо и прилагођавамо потребама бизниса уз развој неопходних вештина код запослених.”
Данас је за Маријану недостатак времена највећи изазов, и наводи да је због тога кључна добра организација посла и оснаживање колега у тиму, што доприноси такође њиховом развоју. Признаје да јој је на почетку каријере било најтеже да делегира одређене задатке, али је наравно временом и искуством унапредила ту вештину.
„Не бих ништа променила, поносна сам што сам завршила овај факултет. Мој каријерни пут је такав да сам имала оптималан микс, у смислу значајног искуства стеченог у Metrou и две компаније раније – имала сам прилике да радим у компанијама са различитим власничким структурама, различитим бизнисима и заиста сам много научила. Поручила бих млађим колегама да треба да имају стрпљења и да не журе са евентуалном променом посла, него да се максимално потруде да „упију” што више знања, поготово на почетку каријере.”
Са студентима је разговарала шта су јој били највећи изазови у моментима преласка са једне функције на другу и преузимања веће одговорности, као и о примени стеченог знања са факултета.
На питање шта јој је био циљ док је била студент, врло афирмативно је одговорила: „Увек сам имала високу амбицију – нисам била неко ко је имао све десетке, али сам увек вредно радила да постигнем задате циљеве. Након завршеног факултета битно је да будете свесни да то знање није довољно за напредак у каријери, него је неопходно да константно учите и усавршавате се, и као последица сигурно ће се труд и рад исплатити.“
На крају је Марина Главич објаснила да студенти са Економског факултета могу наћи место у било ком сектору почев од финансија, набавке, преко маркетинга, логистике и људских ресурса. Такође, она је студенте упутила у процес регрутације и селекције, истакла неке бенефите рада у компанији, информисала их о отвореним позицијама за посао и праксу и поделила са њима бројне савете о томе шта HR сектор очекује од кандидата.