Структура и стратегија водеће праксе компаније „Nelt”

Дарко Лукић, извршни потпредседник Nelt Grupe, професионалну каријеру започео је у компанији Procter & Gamble радећи 12 година у три земље. У Бугарској је радио у сектору финансија, док је у Румунији био одговоран за комерцијалне послове за Балкан, односно за регион од десет земаља. Током боравка у Женеви радио је на различитим позицијама и напредовао до позиције финансијског директора. Са жељом да дође у Београд почео је да ради за компанију Coca-Cola у сектору комерцијале као директор и шеф кабинета CEO-а. Данас је одговоран за развој Nelt-ових брендова и стратешке иницијативе.

Nelt послује тридесет година на 11 тржишта, од тога је 6 тржишта на Балкану. Присутни смо и у Африци, у Анголи. Имамо 3.000 запослених у логистици, укупно више од 4.000 људи. Радимо са преко 80 партнера са више од 300, које ми дистрибуирамо на овим тржиштима. Током короне задржали смо приходе на нивоу 2019. и то је био успех. То нам је помогло да проширимо лидерске позиције на тржишту. Један од наших стратешких брендова је логистика и дистрибуција. Наша визија је да будемо компанија број један у пружању логистике, брендирања и дистрибуције. Убрзано радимо на развоју брендова и логистике” представио је компанију Nelt Лукић.

Ова компанија послује као приватна, породична фирма са два сувласника, и велики део компаније је иновација, док је брига о људима део вредности. Nelt има циљ да постане део водећих светских компанија са здравом организацијом и да се запослени понашају као да су власници компаније, доносећи одлуке са дугорочном перспективом. Имају мањи притисак да испоруче сваког квартала одређене резултате у односу на друге компаније. Послују у три сегмента дистрибуције FMCG, Tobacco products и Pharmaceutical and beauty products. Покривају већину канала као што су киосци, модерне трговине, велики ланци и традиционалне радње.

Лукић је објаснио да је добра стратегија увек базирана на подацима и истраживањима. Она мора да се фокусира на најкритичније изазове које фирма има, а сам фокус може дати квалитет. Потребно је да идентификује и искористи конкурентску предност.

„Процес стратегије почиње са дијагнозом, истраживањем пословања и екстерног тржишта, затим где идете и која су правила и смернице и на крају акције које су потребне да би се та стратегија десила. Већи део стратегије је математика, ако желите профит, морате да уђете у податке, где сте ви сад у односу на тржиште, где иде тржиште и где ћете ви бити. Ово је највећи део задатка кад радите дијагнозу. Раст може да дође кроз раст тржишта и ту се не треба фокусирати превише на сопствени бизнис. У оквиру тог тржишта увек можете да повећате свој удео, да креирате нову категорију. Добра стратегија дефинише тржишни приступ и кључне предуслове за успех у дефинисаним сегментима” рекао је Лукић.

Nelt-ова стратегија каже да логистика и брендови треба да буду диспропорционални извор раста, профита и прихода у наредних 3-5 година. Њихов циљ је да дистрибуцију прошире на тржишту и добију ново тржиште, а људи у фирми треба да знају шта је стратегија и који су даљи кораци да се испуне циљеви. Комуникација је битан део и потребно је да оно што се ради има смисла, да се уклапа у пословање стратегије. Када се дефинишу пројекти, нови канали, партнери који ће донети раст, све се то усмерава у један процес са јасном личном картом иницијативе, кључним корацима, параметрима, изазовима и члановима тима.