У организацији Центра за сарадњу са привредом реализована је теренска посета компанији Nestlé, светском лидеру у производњи хране и пића који је основан 1866. године и послује у више од 190 земаља.
У првом делу студенти су сазнали нешто више о самој компанији.
Оснивач је Henri Nestlé фармацеут и прехрамбени стручњак, изумитељ хране за бебе на бази житарица. Мисија и визија компаније Nestlé је побољшати квалитет живота људи.
Кампања Здраво растимо од 2011. године кроз радионице едукује децу и родитеље здравим рецептима, са циљем да се формирају здраве навике.
У Србији је у процесу отварање нове фабрике у Сурчину која ће производити веге производе. У компанији је више од 60% жена на лидерским позицијама.
У другом делу, присутни су имали прилику да се упознају са колегама – некадашњим студентима Економског факултета у Београду, и чују њихова искуства и каријерни пут.
Александар Раца је завршио смер Трговински менаџмент и маркетинг на Економском факултету и био је врло активан у студентском парламенту и маркетинг радионицама.
„Искористите предност летње праксе и ваннаставних активности. У Nestlé сам дошао као практикант у логистици, где сам и данас. Радио сам на пословима извоза, спремања образаца, фактура и слично. Друга позиција су били послови везани за царину, а сада сам оријентисан ка увозу. Пролазак кроз секторе унапређује знање. Када сте на пракси добијете један сектор, а то може да вам отвори даље могућности” закључио је Александар.
Марија Протић је радила на студији случаја за Nestlé и победа је довела у сектор планирања. Данас ради као јуниор бренд менаџер. Најпознатија маркетиншка кампања за Purinu реализована је у сарадњи са Robbie Williams и на ту кампању су веома поносни.
„Импути који излазе из одељења контролинга су битни јер показују у ком правцу ће се улагати у бизнис. На основу рачуноводствених промена људи су гледали шта се дешавало раније, а контролинг планира унапред и одређује буџет. Много је података, анализа и не би имало смисао да подаци нису тачни, зато је то веома организован систем” рекао је Александар Петрић.
Потребно је имати индивидуалност, карактер, личност, а успех постижу људи који имају нешто своје да би се остварили циљеве.
„Прва љубав према маркетингу појавила се на Case study-у када смо освојили треће место. Када радите задатке увек урадите мало више и своју идеју никада немојте да изложите одмах директору него прођите са пријатељима, родитељима, јер ћете је додатно развити, а колеге у тиму могу да вас усмере у правом смеру. Кад дођете у фирму радите на емоционалној и социјалној интелигенцији, научите да контролишете свој его и како да причате са колегама из различитих сектора” свој почетак у компанији представио је Стефан Брдарић.
На почетку каријере многи нису свесни знања које носе са факултета, али знају како функционише процес. Потребно је посматрати себе као бренд и тако се представити тржишту. Нико младе људе не вуче за рукав и зато је потребно да покажу иницијативу и став.
„У Nestlé сам дошла као практикант у сектору продаје и радила сам извештаје, учествовала сам у променама цена, а сада радим у supply chain-u” описује свој посао Наталија Божић.
„Била сам унапређена на позицију маркетинг асистента. Радили смо са развојним тимом у фабрици у Сурчину, стварајући нови производ. У једном тренутку сам добила понуду да пређем у сектор људских ресурса и тамо сам пуних 7 година. Моја љубав према људима била је препозната и као економиста радим овај посао. Данас сам у сектору талент тима који се бави развојем запослених” представила је Јована Вранеш свој развојни пут.
Они су закључили да је у послу најбитније да буде занимљиво и да постоји мотивација. Додатна усавршавања морају да постоје током каријере и то се не сме запоставити.