Узајаман однос гради партнерство

У четвртак, 14. децембра Ненад Вуковић, корпоративни потпредседник компаније Хенкел за источну Европу, Азију, Аустралију и Нови Зеланд за АЦЦ, одржао је гостујуће предавање у оквиру предмета Менаџмент односа са купцима.

Ненад је наш алумниста, његов пословни пут га је водио од туристичке агенције, затим компаније Делта, а последњих 20 година прошао је различите позиције у компанији Хенкел.
Током гостовања упознао је студенте са тиме колико је значајно партнерство са купцима широм света и да је битно учити од њих. Партнерски однос се гради, и потребно је да се створи атмосфера кључног партнера са обостраним интересом. Битно је да постоји релативна важност за партнере, јер ако тога нема, опстанак није известан.

„Само када постоји узајаман однос, имате партнерство. Заједнички интереси и процена једних и других утиче на то какве ћете односе имати са неким, и колико ће они бити дугорочни. Да би се одржао партнерски однос, важно је испуњавање очекивања. На тај начин стављамо до знања да нам је битно да разумемо партнера, да приступамо решењу његовог проблема. Морате да разумете коју ствар морате да решите за неког да бисте испунили та очекивања. Данас се тај део често прескочи, јер се бавимо другим анализама. Када пропустите тај моменат, све анализе падају у воду и ризикујете да изгубите пословног партнера“, објаснио је Вуковић.

Потребне су године за изградњу односа, а само један месец да се тај однос изгуби и да све крене од почетка, а ту позицију заузме неко други. Фактори као што су окружење, инфлација, проблем са наплатом, геополитичка ситуација данас одређују 80 процената услова за пословање, то важи за све.

„Данас живимо у свету који се мења и све више се помиње могућност адаптације и агилности, односно функционисања у новим околностима. Ако набављате робу која је произведена у Кини, због мањка сировина не можете да добијете тај производ и не можете да нађете алтернативу, тај однос са партнером се гаси“, из искуства преноси Вуковић.